Allmän information om forumet

I detta forum kan vi diskutera allt som har med kemi att göra. Exempelvis ställa frågor och ge svar till varandra, med uppgifter vi tycker är svåra.

Allmän information om forumet

Postby tommy on 24 Aug 2010, 00:00

(Senast redigerad 2010-08-24)

Välkomna alla studenter på Tekniskt basår 2010!

Efter att ha frågat runt lite så förstod jag att vi inte har något gemensamt diskussionsforum. Därför skapade jag ett som vi kan använda för att exv ställa frågor till varandra och besvara dem, samt dela med oss av anteckningar mm. Allt som inte hör till ämnesstudierna kan vi diskutera i subforumet "Övrigt". Har man en mattefråga kan man ställa den i subforumet "Matte", fysikfråga till "Fysik" osv. Fn finns det bara tre subforum eftersom vi bara har tre skolämnen. Jag (Tommy) går i klass b och bad även en representant från klass a att tipsa sina klasskamrater om detta forum. Om ni känner studenter från de andra klasserna så får ni väldigt gärna tipsa dem också så alla kan vara med. Ju fler som är med desto mer lär vi oss.

Säg till om ni tycker att något bör ändras i hur forumet är uppbyggt. Meningen är att det ska vara lätt att hitta det man söker och att det ska vara enkelt att använda.

Den som vill vara anonym kan skapa ett konto på forumet med ett namn som inte går att koppla till studenten ifråga. Meningen är att alla ska känna sig bekväma att ställa även de mest grundläggande frågorna utan att känna sig dumma. Ingen fråga är för dum för detta forum, så det finns ingen anledning att vara blyg. Vi kan alla olika saker och all kunskap är värdefull. De som vill kan presentera sig i "Presentationer"-subforumet.

Ni kan räkna med att detta forum inte kommer att tas bort eller läggas ned, åtminstone under hela vårt basår 2010, och förmodligen även aldrig. Datorn jag hyr för att driva detta forum (och annat) har jag hyrt från 2007 och tillgängligheten har sedan dess varit 99,90 %.

Ni kan kolla på några exempel jag gjort på frågor och svar, samt exempel på anteckningar jag länkat in, i "Matte"- och "Övrigt"-subforumen. Om ni känner att ni behöver hjälp med hur man använder forumet är det bara att haffa mig när ni ser mig i skolan, eller ringa mig (Tel: 076-6556607 vardagar 10:00-22:00) så försöker jag hjälpa till så gott jag kan och hinner.

Väl mött!

Med vänliga hälsningar,

Tommy (klass b)
tommy

Return to Kemi